Niekiedy życie stawia nas w sytuacji, gdy konsultacja ze specjalistą w dziedzinie prawa jest niezbędna. Gdy jesteśmy darczyńcami, spadkobiercami, czeka nas perspektywa długiej sprawy rozwodowej czy chcielibyśmy dociec prawdy w przypadku błędu medycznego - jedynym i słusznym postąpieniem jest zgłoszenie się o pomoc do adwokata czy radcy prawnego. Musimy pamiętać o tym, że każdy specjalista w tej dziedzinie ma przede wszystkim wiedzę w tym zakresie. Studia i aplikację, które ukończył czynią go ponadprzeciętnym. Ponadto doświadczenie, które zdobywa z każdym rokiem swojej praktyki, sprawiają że jest człowiekiem godnym zaufania.


Porady nie zastąpi wyszukiwarka internetowa czy słowo szeptane przez znajomego. Kancelaria adwokacka ręczy swoją reputacją za wykonaną pracę.


Jak się przygotować do pierwszej wizyty w kancelarii adwokackiej? Przede wszystkim skontaktować się ze specjalistą, aby umówić się na spotkanie oraz wstępnie nakreślić swój problem. Najczęściej na spotkaniu należy mieć ze sobą dokumentację, której sprawa dotyczy. Najczęściej jest to akt urodzenia, akt zgonu, akt małżeństwa czy kartę informacyjną pacjenta (wypis ze szpitala), jeżeli sprawa dotyczy wspomnianego wyżej błędu medycznego. Nie powinniśmy zapomnieć o ważnym dokumencie tożsamości tj. dowodzie osobistym lub paszporcie. Wizyta najczęściej odbywa się w samej kancelarii, są jednak radcy, którzy preferują wyłącznie pierwsze spotkanie w gabinecie, natomiast później, o ile sytuacja na to pozwala, kontaktuje się telefonicznie bądź mailowo ze swoim klientem.
Czym się kierować przy wyborze kancelarii adwokackiej?


Przede wszystkim doświadczeniem adwokata. Radca prawny, który specjalizuje się w wielu dziedzinach prawa i ma na swoim koncie wiele spraw zakończonych sukcesem, będzie z pewnością dla nas motywacją i oparciem, a ponadto daje to wielką szansę na naszą wygraną sprawę.